Ο ελληνικός σιδηρόδρομος είναι ο πιο ανασφαλής στην ΕΕ και όλοι το γνωρίζουμε αυτό. Πέρυσι, ο επικεφαλής του τμήματος συντήρησης του σιδηροδρομικού δικτύου παραιτήθηκε λόγω μη πλήρωσης των προϋποθέσεων ασφαλείας.
Πριν από τέσσερις μήνες, οι μηχανικοί που ήταν υπεύθυνοι για το δίκτυο τον ακολούθησαν, ενώ μόλις την περασμένη εβδομάδα, οι εργαζόμενοι στους σιδηροδρόμους κήρυξαν απεργία με αίτημα περισσότερη ασφάλεια στο σιδηροδρομικό δίκτυο. Δεν υπάρχει σηματοδότηση παντού , δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση καν ,δεν υπάρχει ACTS»…
«Ok ελήφθη αυτό, καλώς…».
Ο σταθμάρχης Λάρισας ενημερώθηκε 17 λεπτά πριν την τραγωδία ότι τα τρένα βρίσκονταν στην ίδια γραμμή, χωρίς όμως να υπάρξει αντίδραση.
Tη φονική πορεία που ακολουθούσαν τα δύο τρένα στα Τέμπη την αντιλήφθηκε ο σταθμάρχης των Νέων Πόρων ο οποίος φυσικά και ενημέρωσε τον συναδελφό του.
Χαρακτηριστικά, το βράδυ της Τρίτης στις 23:04, ο σταθμάρχης των Νέων Πόρων ενημερώνει τον αντίστοιχο της Λάρισας με τον ασύρματο για τα δύο τρένα στην ίδια γραμμή. Δηλαδή ότι έχει ξεκινήσει από εκεί η εμπορική αμαξοστοιχία με κατεύθυνση στην Αθήνα και του έδωσε μάλιστα και τον αριθμό. Η απάντησή από τη Λάρισα ήταν: «Ok ελήφθη αυτό, καλώς…».
Δεν δούλευε ούτε και η ραδιοεπικοινωνία
Παράλληλα, στα τρένα δε λειτουργούσε ούτε το σύστημα της ραδιοεπικοινωνίας. Η ραδιοεπικοινωνία χαρακτηρίζεται αρκετά σημαντική, καθώς χρησιμεύει τόσο στην επικοινωνία των συρμών μεταξύ τους, όσο και στην επικοινωνία με τον σταθμάρχη, όπως αυτόν της Λάρισας. Πρόκειται, συγκεκριμένα, για το σύστημα της φωνητικής ραδιοεπικοινωνίας «GSMR», όπως και αποκαλείται, το οποίο και θα αντικαθιστούσε το απαρχαιωμένο σύστημα «VHF», το οποίο συνεχίζουν να χρησιμοποιούν ακόμη οι συρμοί και οι σταθμοί, για να επικοινωνήσουν μεταξύ τους.
Το συγκεκριμένο σύστημα της φωνητικής ραδιοεπικοινωνίας «GSMR» είχε εγκατασταθεί σε αρκετά τρένα, αλλά δε λειτουργούσε. Το έγγραφο – ντοκουμέντο, που έρχεται στο φως της δημοσιότητας, από τον ΟΣΕ και είχε χαρακτηριστεί ως «εξαιρετικά επείγον», είχε ημερομηνία 18 Αυγούστου 2022 και το αποστέλλει ο παραιτηθείς Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΣΕ, Σπύρος Πατέρας, στην Hellenic Train, η οποία έχει ευθύνη κυκλοφορίας των τρένων.
Στο έγγραφο ζητάει από την εταιρεία να θέσει σε εφαρμογή αυτό το σύστημα, το οποίο και μπορεί να καλύψει όλη τη διαδρομή, από την Πάτρα στην Αθήνα, από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη και από εκεί μέχρι τον Προμαχώνα.
Ωστόσο, η Hellenic Train φέρεται να είχε προβάλλει αντιρρήσεις ως προς την άμεση εφαρμογή του, απαντώντας πως δεν είναι εκπαιδευμένο το προσωπικό, γεγονός που προκάλεσε την αντίδραση του ΟΣΕ, που σημειώνει στο έγγραφο ότι το προσωπικό ήταν κατάλληλα εκπαιδευμένο για την εφαρμογή του. Παράλληλα, ο ΟΣΕ δίνει ως ημερομηνία παράτασης εφαρμογής του συστήματος την 30ή Νοεμβρίου του 2022.
«Δέχτηκα απειλή από δικηγόρο συμφερόντων»
Μία άλλη πτυχή της υπόθεσης, έρχεται να προσθέσει ο δικηγόρος ενός πολυτραυματία από το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.
Συγκεκριμένα, ο δικηγόρος Γιώργος Μπαρτζώκης, μίλησε στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΑΝΤ1 και αποκάλυψε μεταξύ άλλων ότι δέχτηκε απειλή από συνάδελφό του σχετικά με την υπόθεση του δυστυχήματος.
«Στην υπόθεση του αιώνα θα πρέπει να προσπαθήσουμε να βοηθήσουμε την ανακριτική διαδικασία» και έπειτα προχώρησε στην αποκάλυψη πως «…δέχτηκα απειλή από δικηγόρο συμφερόντων για να μην εμφανίζομαι στα κανάλια», τόνισε ο ίδιος χωρίς να αποκαλύψει περισσότερα στοιχεία.
Οργή συγγενών για την τραγωδία στα Τέμπη: «Πλήρωσαν εισιτήρια θανάτου»
Δραματικές είναι οι στιγμές για τους συγγενείς των αγνοούμενων της τραγωδίας στα Τέμπη, οι οποίοι ζητούν οργισμένοι, απαντήσεις για τους δικούς τους ανθρώπους που επέβαιναν στη μοιραία αμαξοστοιχία.
«Πλήρωσαν εισιτήρια θανάτου και κανείς δεν έχει κάνει κάτι γι αυτό. Νέα παιδιά. Ο αδερφός μου ήταν 15 χρονών. Είχε την ζωή μπροστά του. Και κανείς δεν λέει τίποτα γι αυτό», αναφέρει νεαρός που δεν έχει λάβει καμία επίσημη ενημέρωση για τους συγγενείς του που επέβαιναν στο τραίνο και αγνοούνται μετά το δυστύχημα.
Όπως είπε μιλώντας στον ΣΚΑΙ, μέσα στο τρένο βρίσκονταν ο πατέρας και ο αδερφός του.
Ο ίδιος αναφέρει πως τόσο το εισιτήριο του αδερφού του όσο και του πατέρα του κλείστηκαν ηλεκτρονικά, ωστόσο μέχρι και σήμερα η εταιρία δεν τον έχει ενημερώσει σε ποιο βαγόνι κάθονταν.
«Έρχεται χθες εδώ ο κ. Μητσοτάκης, ο υπουργός Υγείας. Για ποιο λόγο; Να κάνουν τι; Να δώσουν εξηγήσεις σε ποιον; Σήμερα που είναι; Έφεραν την υφυπουργό Υγείας σήμερα; Να μου πει τι; Δεν μας έχει ενημερώσει κάνεις. Κανείς δεν μας έχει πει πόσα άτομα ήταν μέσα στο τρένο. Κανείς», τονίζει χαρακτηριστικά και προσθέτει:
«Ο αυτόματος τηλεφωνητής της εταιρίας μιλάει για το ασφαλέστερο ταξίδι στην Ελλάδα. Τέσσερις φορές κατέγραψαν το όνομά μου και ακόμα δεν έχει πάρει κανείς τηλέφωνο πίσω».
«Προφανώς οι δικοί μου άνθρωποι και οι δύο είναι νεκροί αυτή την στιγμή. Έχω χάσει τον αδερφό μου. Έχω χάσει τον πατέρα μου. Δεν μπορεί να αλλάξει κάτι σε αυτό. Το γνωρίζω. Το θέμα είναι να γίνει κάτι για να μην υπάρξει ξανά κάτι τέτοιο».
Τονίζει πως δεν θέλει κάποιος να πάει να του δώσει στήριξη. «Θα στηριχθώ μόνος μου».
Παράλληλα, υπογραμμίζει πως δεν μπορούμε να τα φορτώνουμε όλα σε έναν άνθρωπο επειδή έκανε ένα λάθος και να πεθαίνουν τόσοι.
«Που είναι όλοι τους. Η ανθρώπινη ζωή είναι πάνω απ’όλα», καταλήγει ο ίδιος.
«Ξέρω ότι θα την πάρω στο κουτί», λέει πατέρας 28χρονης αγνοούμενης
Συντετριμμένες είναι οι οικογένειες που έχασαν τα παιδιά τους στο τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη.
Ραγίζουν καρδιές τα λόγια του πατέρα 28χρονης αγνοούμενης, η οποία βρισκόταν στο μοιραίο τρένο που συγκρούστηκε στα Τέμπη.
Ο πατέρας συντετριμμένος με δάκρυα στα μάτια περιγράφει τον εφιάλτη που ζει ο ίδιος και η οικογένειά του μετά τον χαμό της κόρης του. «Δεν έχω καμία ενημέρωση, είμαι στο περίμενε. Θα μου τηλεφωνήσουν από την αστυνομία. Δώσαμε δείγματα DNA. Έχουν χαθεί οι ελπίδες να βρω ζωντανό το παιδί μου», αναφέρει με τρεμάμενη φωνή.
Μιλώντας για την κόρη του είπε πως ήταν «ένα εύθυμο κορίτσι, ήταν τεταρτοετής στο ΑΠΘ», ενώ ανέφερε ότι έχει άλλα δύο παιδιά, αγόρια, τα οποία μένουν μαζί στη Θεσσαλονίκη.
«Θα ανοίξουν την πόρτα να μπουν μέσα, θα ανοίξουν την ντουλάπα και θα δουν τα ρούχα της αδερφής τους. Δεν εύχομαι ένα τέτοιο συναίσθημα ούτε στον χειρότερο εχθρό μου.
Το κορίτσι μου το ανέθρεψα με τις καλύτερες προοπτικές, όχι να μου το σκοτώσει οποιοσδήποτε αλήτης. Τι να μου πείτε. Δίνω κουράγιο στον εαυτό μου για να στηρίξω την οικογένεια. Θα έρθει το Πάσχα και θα έχω σερβίτσιο στο τραπέζι άδειο και την καρέκλα της», τόνισε ο χαροκαμένος πατέρας.
Μάλιστα, ανέφερε ότι τα παιδιά του ταξίδευαν και τα τρία μαζί με το τρένο τα τελευταία χρόνια. «Αν ήταν μαζί θα έπαιρνα το πολυβόλο και όποιον έβρισκα», είπε λυγίζοντας.
Παράλληλα, ζητά να απαντηθούν τα ερωτήματα γιατί άφησαν έναν άνθρωπο μόνο στο πόστο και γιατί να είναι χειροκίνητη η γραμμή εν έτει 2023.
Ο τραγικός πατέρας αναφέρθηκε στη διαδικασία που περιμένουν να ολοκληρωθεί και προσέθεσε ότι «όσοι έχουν ταυτοποιηθεί, θα πάρει ο καθένας το δικό του άτομο στο κουτί, διότι επιζών δεν υπάρχει πια».
Στο STAR Κεντρικής Ελλάδας ανέφερε ότι τα παιδιά του είχαν έρθει στην Αταλάντη για Απόκριες.
Μιλώντας με λόγια αγάπης για την κόρη του, είπε πόσο έξυπνη ήταν και είχε βάλει ψηλά τον πήχη στην ζωή της, με στόχους και υπομονή, όπως περιγράφει. Η Ελπίδα τελείωσε Πολιτικός Μηχανικός στην Πάτρα και με κατατακτήριες εξετάσεις πέρασε στην Αρχιτεκτονική στη Θεσσαλονίκη. «Διάβαζε μέρα νύχτα… Είχε στόχο να πάρει γρήγορα το πτυχίο της για να μην επιβαρύνει οικονομικά», τόνισε.
«Τα αγόρια δεν έχουν καταλάβει ακόμα τι έχει γίνει. Ακόμα ψάχνουν σε νοσοκομεία, μήπως είναι παραπεταμένη, μήπως ζει εγώ όμως ξέρω, ότι το κοριτσάκι μου θα το πάρω στο κουτί, τεμαχισμένο», συμπλήρωσε.
Ευθύνη του ΟΣΕ η συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου, τονίζει η ιταλική εταιρεία FSI
Ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδαςφέρει την ευθύνη για την συντήρηση, τη διαχείριση και τον τεχνολογικό εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου, υπογράμμισε η ιταλική δημόσια εταιρεία Ferrovie Dello Stato Italiane (FS) και διαχειρίστρια των υπεραστικών τρένων της Ελλάδας, σε ανακοίνωσή της που φιλοξενείται σε άρθρο του Γαλλικού Πρακτορείου Ειδήσεων.
Παράλληλα, στον απόηχο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη,η ιταλική εταιρεία ανέφερε πως εκτός από την ευθύνη συντήρησης, ο ΟΣΕ είναι υπεύθυνος και για την κίνηση και για την κυκλοφορία των τρένων.
Σημειώνεται ότι, τα υπεραστικά τρένα της Ελλάδας πέρασαν υπό ιδιωτική διαχείριση το 2017, όταν η ιταλική δημόσια εταιρεία Ferrovie Dello Stato Italiane (FS) απέκτησε το δίκτυο, όμως η κρατική εταιρεία ΟΣΕ κατέχει τις γραμμές, αναφέρει σε άρθρο του το Γαλλικό Πρακτορείο.
Σαφώς και στη συγκεκριμένη περίπτωση φταίει ο σταθμάρχης για την τραγωδία με τους 57 νεκρούς αλλά υπάρχουν και ηθικοί αυτουργοί.
Γιατί αν δεν υπήρχαν οι ΣΟΒΑΡΕΣ παραλέιψεις των προηγούμενων ετών τώρα δεν θα θρηνούσαμε 57 ψυχές.
Ίσως τελικά το ”Πάμε και όπου βγεί” που είπαν οι μηχανοδηγοί είναι μιά φράση που αντιπροσωπεύει την ΕΛΛΑΔΑ.
Κάτι μου λέει ότι θα πληρώσουμε και βαρβάτη αποζημίωση σαν κράτος στην Hellenic Train !!!!